2018 Sportster Iron special

Geheel gecustomised door area 9 en voorzien van vele extra’s zoals:
Cultwerk voorspatbord.
Stuurkuip met led koplamp.
Bitwell stuur met spiegel.
Custon benzine tank.
Cultwerk sidecovers.
Vance & Hines uitlaat systeem.
Sidemount kentekenplaat houder.
Led knipperlichten.
Led achterlicht.
Arlen ness handgrips.
Geheel opnieuw gespoten in de kleur vivid black.

sportster 883 cc/ 1200 cc

Sportster 883/1200

Bouwjaar 2004, de motor is naar wens van de eigenaresse gecustomized.

Het motorblok is van 883 cc opgeboord tot 1200 cc, cilinders zijn zwart gespoten en boven- en onderblok zijn in kleurstelling aangepast.

De benzine tank is aangepast met o.a een brass gegoten benzinedop en voorzien van een ral kleur.

De achterband is verbreed tot 180 mm, het rijwiel gedeelte is zowel voor als achter  verlaagd en voorzien van een powercoating

De motor is verder op tal van punten aangepast.

Voor meer info bel of mail naar Area 9 Motorcycles

Project G

Het project van Geert,

Gebouwd door Area 9 voor de Bigtwin motorbeurs voor expo in de stand.
De softail werd geheel gedemonteerd,frame werd aangepast en een meeverend achter spatbord voor de bobber look geplaatst,
motorblok voorzien van een nieuwe wrickle coating en een vermogens update.
Rijwiel gedeelte verlaagd en een voet koppeling met tank schakeling gemonteerd.
De voetrem bedient tevens de voorrem, intern gas mechanisme voor een perfecte clean look van het stuur.
Spuitwerk is door Area 9 in eigen huis gerealiseerd de pinstripes door “el Cheapo” uit Belgie.
De motor is gepubliceerd in het Bigtwin magazine.
De motor is tijdens de Bigtwin bikeshow verkocht en later aangepast aan de aanvullende wensen van de nieuwe eigenaar.

Fatboy Special

Deze 2014 Fatboy werd door de eigenaar als nieuwe motor bij Area 9 afgeleverd voor ombouw.
De hele ombouw van de techniek is door Area 9 verzorgt, o.a ombouw van een injectie systeem naar carburateur en software aanpassingen en tal van andere rijwiel aanpassingen.
De eigenaar heeft zelf de hand gehad in het design van de motor
Al met al een bijzonder custom project.

Bagger Special

Deze 2003 anniversary electra glide classic is door AREA 9 Motorcycles in 2010 gecustomised in Bagger style.
Het 21 inch big spoke voorwiel met white wall band is 1 van de modificaties, verder is het rijwiel gedeelte verlaagd met 2,5 inch.
De achter zijde van de motor wordt gekenmerkt door de strakke uitstraling door ondermeer gebruik te maken van led verlichting.
De koffers en achter spatbord zijn door Area 9 verlengd en aangepast aan het uitlaat systeem.

WLA 1942

Deze 1942 WLA is deels weer opgebouwd met WLC onderdelen
Eind zeventiger jaren geïmporteerd uit Griekenland waar deze motor in een grotere partij WLA motoren sins WW2 decennia lang in opslag gestaan heeft.
Na een motorblok en versnellingsbak revisie is de motor weer gebruik klaar.
Deze motor heeft slechts 6000 kilometer gereden.

Rocker Special 2009

AREA 9 Motorcycles heeft deze rocker uit 2009 naar wens van de klant gecustomised.
De werkzaamheden uitgevoerd betreffen het rijwiel gedeelte, motorblok, plaatwerk, lakwerk, zadel, verlichting en tal van andere aanpassingen.
Kenmerkend zijn de lange look van de motor die herkenbaar is in de later door Harley Davidson geïntroduceerde Breakout.
Het strakke design van het stuur met intern werkend gas handle/ koppeling/rem leidingen en displays voor km teller en indicator lights geven een mooie clean look.

Old school Shovelhead

Deze 1980 Shovelhead is door Area 9 Motorcycles geheel gecustomised naar de wens van de eigenaar.
Het frame is boven de Knucklehead olietank 2,5 inch verlaagd om de lijn van de olietank te volgen.
Mee verend achter spatbord, extern olie filter,schokbreker aanpassing, gewijzigde voorvork met hydra glide beplating.
Tal van andere technische en optische aanpassingen.
Het geheel is opzettelijk “vintage look” gemaakt.